Συνέντευξη του Έρβιν "Μάτζικ" Τζόνσον σχετικά με τον HIV και τη ζωή του ως φορέα του (απόσπασμα)

(Μετάφραση: Χαράλαμπος Παναγιωτόπουλος)
(…)

Σάρα Μάουτυ: Ποιοι είναι ορισμένοι από τους μύθους που πιστεύετε πως πρέπει πραγματικά να διαλύσουμε;

Έρβιν "Μάτζικ" Τζόνσον: Πρώτα από όλα, «Και να μην πάρεις τα φάρμακά σου, θα πάνε όλα καλά». «Είναι αρρώστια των λευκών». Πρέπει όλοι να ξεφορτωθούμε το «Μπορείς να το κολλήσεις με το να φιλάς». Τέτοιου είδους πράγματα.

(…)

Σ.Μ.: Έχουν αναζητήσει τη συμβουλή σας άνθρωποι, αθλητές; Δεν σας ζητώ να αποκαλύψετε οποιονδήποτε· απλώς αναρωτιέμαι αν έχετε γίνει ένα μυστικό όπλο.

Ε.Τζ.: Φυσικά αθλητές και απλώς άνθρωποι γενικά με έχουν αναζητήσει και με έχουν ρωτήσει, είτε είναι [για] πληροφορίες σχετικά με ποιον πρέπει να πάνε να δουν ή τι πρέπει να κάνουν, είτε πρόκειται για αυτούς ή για μέλη της οικογένειάς τους που διαγνώστηκαν με HIV, οπότε ναι.

Και βέβαια έχω λάβει τόσο πολλές κλήσεις από όλο τον κόσμο, κι έχω μιλήσει στην Ελλάδα, σε όλο τον κόσμο για το HIV και το AIDS, στην Κίνα. Έκανα μια εξαιρετική ανακοίνωση με το Γιάο Μινγκ στην Κίνα. Έκανα ένα τουρνέ 11 χωρών σε 22 ημέρες. Έπαιζα μπάσκετ τη νύχτα, και κατά τη διάρκεια της ημέρας μιλούσα για το HIV και το AIDS.

Ταξιδεύω σε όλο τον κόσμο μιλώντας για το HIV και το AIDS, κι οι άνθρωποι ακούν, κι εκπαιδεύονται, και μένουν έκπληκτοι που είμαι εδώ τόσο καιρό κι είμαι ταυτόχρονα ευτυχής.

Έτσι –πέρα από ένα φάρμακο- είχαμε ένα όταν ανακοίνωσα [ότι είχα τον HIV] πάνω από 20 χρόνια πριν· τώρα έχουμε πάνω από 30. Αυτό σου δείχνει πώς η ιατρική έχει αλλάξει κι εξελιχθεί και βελτιωθεί.

Σ.Μ.: Όταν μιλάμε σε ανθρώπους, όλοι νομίζουν ότι έχετε θεραπευτεί, και προφανώς είστε τελείως υγιής, οπότε μπορείτε να το εξηγήσειτε αυτό σε ανθρώπους που νιώθουν ότι έχετε θεραπευτεί;

Ε.Τζ.: Δεν έχω θεραπευτεί. Απλώς παίρνω τα φάρμακά μου. Κάνω αυτό που πρέπει να κάνω, κι ευχαριστώ το Θεό που ο ιός HIV στο κυκλοφορικό μου σύστημα και στο σώμα μου έχουν μείνει ανενεργά κατά μια έννοια, και δεν θέλουμε να το ξυπνήσει τίποτα και να το κάνει να είναι ενεργό ή πιο ενεργό στο σώμα μου, Κι επομένως όχι, δεν υπάρχει θεραπεία, κι ακόμα κι αν μπορούσα να έχω αυτή τη ζωή που έχω με τον ιό να ζει μέσα μου, είμαι εντάξει με αυτό αν δεν έρθει ποτέ μια θεραπεία.

Επομένως νομίζω πως όλοι μας, απλώς θέλουμε να ζήσουμε πολύ καιρό. Παλιά ήταν στιγμιαία θανατική καταδίκη. Όταν είχες διαπιστωμένο HIV, θα γινόταν AIDS. Αλλά τώρα με την ιατρική και με όλη την εξελιγμένη επιστήμη που έχουμε σήμερα σχετικά με τον HIV και το AIDS, κι ανθρώπους όπως ο Δρ. Χο κι άλλου σπουδαίους ανθρώπους που δουλεύουν στην κοινότητα του HIV/AIDS, αν πας και σε εξετάσουν και λάβεις έγκαιρη διάγνωση, μπορείς να ζήσεις για πολύ καιρό.

Σ.Μ.: Οι άνθρωποι με ρωτούν συνεχώς, πώς απέκτησε HIV ο Μάτζικ Τζόνσον;

Ε.Τζ.: Σεξ χωρίς προφυλάξεις: έτσι απέκτησε HIV ο Μάτζικ Τζόνσον. Κι όταν σκέφτεσαι για, ξέρεις, ελπίζω πως αυτή είναι καλά, και προσπαθείς να κοιτάξεις πίσω στους συντρόφους που είχες και προσπαθείς να εξασφαλίσεις ότι όλοι είναι καλά. Και παίρνω τηλέφωνο κι έτσι, ξέρεις…

Σ.Μ.: Αυτό είναι δύσκολο.

Ε.Τζ.: Ναι, είναι. Είναι δύσκολο, αλλά θέλεις να εξασφαλίσεις ότι όλοι ήταν εντάξει, ότι, ξέρεις, θα μπορούσα να πιάσω αυτές τις γυναίκες με τις οποίες ήξερα ότι είχα σεξ χωρίς προστασία, που ήταν λίγες γυναίκες, αλλά πρέπει να το κάνεις. Θα ήθελα κάποιος να το έκανε για και για εμένα, ξέρεις. Αν μου συνέβαινε κάτι, θα ήθελα κάποιος να με πάρει τηλέφωνο, αλλά είναι δύσκολο. Ήταν δύσκολο επειδή όλοι ήταν πανικόβλητοι επειδή δεν ήξεραν, αλλά προσπάθησα να φερθώ ως άντρας σε σχέση με αυτό, όπως όταν στάθηκα σε εκείνο το βήμα και φέρθηκα ως άντρας όταν το ανακοίνωσα στον κόσμο.

(…)

Σ.Μ.: Τι λέτε σε αυτούς τους ανθρώπους που κρατούν μυστικά;

Ε.Τζ.: Κοιτάξτε, είναι καλό που ξέρετε την κατάστασή σας, δεν υπάρχει αμφιβολία, όμως είναι κακό όταν το κρατάτε για τον εαυτό σας και δεν το λέτε στο σύντροφό σας. Δεν πιστεύω πως είναι σωστό. Αφήστε τους να αποφασίσουν. Αν θέλουν να συνεχίσουν να είναι σεξουαλικά ενεργοί με εσάς, είναι δικαίωμά τους, κι είναι απόφασή τους. Αλλά πιστεύω πως οι περισσότεροι άνθρωποι θα ήθελαν να μείνουν μαζί σας και να σας βοηθήσουν να ζήσετε μια μακρά και παραγωγική ζωή.

Συνάντησα τόσο πολλούς ανθρώπους που αποφάσισαν να μείνουν με τους συντρόφους τους. Ο ένας δεν έχει HIV κι ο άλλος έχει, κι αποφασίζουν να μείνουν γιατί είναι ερωτευμένοι. Κι αυτό είναι η ουσία, οπότε πιστεύω πως οι άνθρωποι πρέπει να μοιράζονται όχι μόνο με το σύντροφό τους, αλλά οι άνθρωποι πρέπει να μοιράζονται με την οικογένειά τους, επειδή πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν να το πουν στο σύντροφο τους ή στα μέλη της οικογένειάς τους.

Πιστεύω πως αυτό είναι πολύ κακό. Δεν έχει καθόλου λογική. Αυτή εδώ η κυρία ή αυτός ο νεαρός είναι η αδερφή σας ή ο ξάδερφός σας ή η θεία σας ή ο θείος σας ή ο πατέρας σας ή η μητέρα ή αδερφός ή αδερφή σας [sic], και δεν έχει καθόλου λογική, επειδή ήταν καλοί, και θα συνεχίσουν να είναι καλοί ως συγγενείς σας. Είτε ανακαλύψετε ότι έχουν HIV είτε όχι, τίποτα δεν πρόκειται να τους αλλάξει, και μάλιστα, χρειάζονται τη βοήθειά σας για να το αντιμετωπίσουν.

Είναι βάρος το να προσπαθείς να κρατήσεις μυστικό. Είναι δύσκολο. Πιθανόν σε βλάπτει περισσότερο το να προσπαθείς να το κρατήσεις και να το φυλάξεις μέσα σου από όσο το να τα αφήσεις πραγματικά να βγει έξω. Για αυτό είμαι χαρούμενος που δεν είχα να το περάσω αυτό. Απλώς το είπα σε όλους, έβγαλα ένα μεγάλο βάρος από πάνω μου, κι έτσι δεν με ένοιαζε αν οι άνθρωποι-

Θα πω αυτό, κι είναι πολύ σημαντικό. Αν ο θείος σου δεν θέλει να είναι θείος σου πια, βρες άλλο θείο. Αν η θεία σου δεν θέλει να είναι θεία σου, βρες άλλη θεια. Δεν με ένοιαζε αν κάποιος δεν ήθελε να σφίξει το χέρι μου πια ή δεν ήθελε να είναι φίλος μου πια ή δεν ήθελε να είναι συγγενής μου πια, επειδή είχα ένα μεγαλύτερο πρόβλημα, κι αυτό ήταν ο τρόπος με τον οποίο επρόκειτο να ζήσω για πολύ καιρό, και να μείνω με τη σύζυγο που αγαπώ και να συνεχίσω να είμαι ο πατέρας των παιδιών μου και να εξασφαλίσω ότι ήμουν εκεί για αυτά. Επομένως χαίρομαι που το είπα στον κόσμο.

(...)



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου