Συνέντευξη του Έντουαρντ Μάικλ "Μπέαρ" Γκρυλλς, Αρχιπρόσκοπου του Ηνωμένου Βασίλειου, για τον Παγκόσμιο Οργανισμό Προσκοπικής Κίνησης

(Μετάφραση: Χαράλαμπος Παναγιωτόπουλος)

Παγκόσμιος Οργανισμός Προσκοπικής Κίνησης: Τι σε έκανε να αποφασίσεις να ασχοληθείς με τον Προσκοπισμό, θυμάσαι το κίνητρό σου για να μπεις στον Προσκοπισμό όταν ήσουν μικρός;
Μπέαρ Γκρυλλς.: Εμπλάκηκα επειδή άκουσα ότι ο Προσκοπισμός ήταν ένας διασκεδαστικός τρόπος να μπορέσεις να κάνεις κάποιες «κουλ» περιπέτειες. Είχα δίκιο. Ως νέο Πρόσκοπο, ο αρχηγός μου προκάλεσε εμένα και την ενωμοτία [σύνολο παιδιών που, μαζί με άλλες ανταγωνιστικές ενωμοτίες, απαρτίζουν μια προσκοπική ομάδα] μου να μαγειρέψουμε δύο λουκάνικα σε μια μικρή φωτιά σε ένα δρομάκι του Λονδίνου. Μας έδωσε μόνο δύο σπίρτα αλλά τα καταφέραμε. Αυτό ήταν η αρχή.

Π.Ο.Π.Κ.: Ποιο είναι το πάθος σου στον Προσκοπισμό σήμερα;

Μπ.Γκ.: Το πάθος μου: είναι το να βοηθάω κάθε νέο άτομο να έχει μια Ζωή με περιπέτεια· είναι το να αδράχνεις ευκαιρίες· κι η δουλειά μας είναι το να βοηθήσουμε νέους ανθρώπους να αδράξουν εκείνες τις ευκαιρίες με τα δύο χέρια. Τα βραβεία στη ζωή δεν πηγαίνουν πάντα στους μεγαλύτερους, τους καλύτερους ή τους δυνατότερους. Πηγαίνουν σε εκείνους που επιμένουν. Αυτά είναι τα απλά μαθήματα που διδάσκει ο Προσκοπισμός.

Π.Ο.Π.Κ.: Τι σε ελκύει πραγματικά στον Προσκοπισμό σήμερα;

Μπ.Γκ.: Το να βλέπω για τι είναι ικανοί οι νέοι άνθρωποι και να βλέπω την περιπέτεια να αλλάζει νέες ζωές. Μου αρέσει πολύ να τριγυρίζω στα διάφορα μέρη του Ηνωμένου Βασίλειου και μου άρεσε πολύ η επίσκεψή μου στο περσινό Παγκόσμιο Προσκοπικό Τζάμπορη (στη Σουηδία). Είναι πάντα διασκεδαστικό να γνωρίζεις όσο το δυνατόν περισσότερους Προσκόπους και να βλέπεις και να ακούς τι κάνουν σε όλα τα μέρη του πλανήτη. Η θάλασσα από σκηνές και πρόσωπα που βουίζουν από ενθουσιασμό και γέλιο και πραγματική πολιτισμική φιλία ήταν μια πραγματική έμπνευση. Ποτέ δεν με κουράζει ο ενθουσιασμός κι η ενέργεια που αυτές οι εμπειρίες φέρνουν στους νέους ανθρώπους.

Π.Ο.Π.Κ.: Πιστεύεις ότι ο Προσκοπισμός είναι επίκαιρος ως Κίνηση για τα παιδιά και τους νέους του σήμερα;

Μπ.Γκ.: Είμαι σίγουρος ότι στο Μπι-Πι [Μπαίηντεν Πάουελλ, ιδρυτής της Παγκόσμιας Προσκοπικής Κίνησης] θα άρεσε πολύ αυτό που βλέπει σήμερα. Ήταν ένας άνθρωπος μπροστά από την εποχή του και τον ενδιέφερε πολύ να βοηθήσει νέους ανθρώπους να βγουν έξω και να έχουν περιπέτειες μακριά από τις καθημερινές ζωές τους. Αυτό είναι που ουσιαστικά κάνει η Κίνηση σήμερα. Θα ήταν τόσο περήφανος για τους Προσκόπους μας σήμερα –και τη ζωηρότητα, τη δύναμη και την αποφασιστικότητα να συνεχίσουμε να αλλάζουμε για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των νέων ανθρώπων του σήμερα. Αποκαλούμαστε Κίνηση για κάποιο λόγο. Κινούμαστε με τους καιρούς.

Π.Ο.Π.Κ.: Στο μυαλό σου, ποιος είναι ο στόχος της Προσκοπικής Κίνησης; Γιατί κάποιος πρέπει να ενταχθεί στην Προσκοπική Κίνηση;

Μπ.Γκ.: Ο Προσκοπισμός είναι για όλους κι η Κίνηση εμπνέει τους νέους ανθρώπους να προσπαθούν να επιτύχουν το καλύτερο που μπορούν να επιτύχουν. Το να είναι Πρόσκοποι δίνει στους νέους ανθρώπους ικανότητες όπως το να μάθουν για την πραγματική ομαδική δουλειά, την ηγεσία και το σχεδιασμό. Ο Προσκοπισμός επίσης ενσταλάζει αξίες όπως η πίστη, η διασκέδαση, ο σεβασμός για τους άλλους κι η ανεκτικότητα. Εκείνες οι αρετές πραγματικά μετρούν.

Π.Ο.Π.Κ.: Με ποιον τρόπο συμβάλλει ο Προσκοπισμός στην επαγγελματική σου ζωή;

Μπ.Γκ.: Ταξιδεύω τόσο πολύ με το ρόλο μου που είναι ωραίο να μπορώ να εμφανιστώ οπουδήποτε στον κόσμο και να συναντήσω Προσκόπους. Το να είμαι μέρος της παγκόσμιας οικογένειας περισσότερων από 30 εκατομμύρια Προσκόπους είναι το καλύτερο πράγμα. Πέρσι είχα γυρίσματα στο Ντάργουιν της Αυστραλίας και μπόρεσα να επισκεφθώ μια σεμνή Προσκοπική εστία γεμάτη χαμογελαστούς, κινητοποιημένους και περιπετειώδεις Προσκόπους, που όλοι ήθελαν να ζήσουν πλήρως τη ζωή. Το να είμαι ικανός να μοιραστώ τον ενθουσιασμό που έχουν οι νέοι άνθρωποι για την Κίνηση οπουδήποτε στον κόσμο είναι πραγματικό δώρο. Μου αρέσει πολύ. Είμαι τόσο υπερήφανος που είμαι μέρος της παγκόσμιας οικογένειας μας. Οι οικογένειες φροντίζουν η μία την άλλη σε καιρούς ανάγκης· προστατεύουν, ενθαρρύνουν και στηρίζουν η μία την άλλη. Βασίζομαι σε εκείνη την υποστήριξη όταν έχω γυρίσματα κι αντιμετωπίζω τη φύση σε όλο τον πλανήτη. Μαζί είμαστε πάντα δυνατότεροι.

Π.Ο.Π.Κ.: Ποιες είναι οι αξίες στον Προσκοπισμό που σε έλκουν σε αυτόν;

Μπ.Γκ.: Ο λόγος για τον οποίο έχω εμπλακεί με τον Προσκοπισμό είναι επειδή έχει εξαιρετικές βασικές αξίες. Καθώς μεγάλωνα ο Προσκοπισμός μου έδωσε πολλές περιπέτειες, φιλία και διασκέδαση. Πιστεύω πως η μεγάλη δύναμη του Προσκοπισμού είναι ότι είναι μια πραγματική οικογένεια, είναι μια πραγματικά περιεκτική κοινότητα και βρήκα δεύτερο σπίτι εκεί. Σκέφτηκα πως επιτέλους αυτό είναι κάτι του οποίου μπορώ πραγματικά να νιώσω κομμάτι και το οποίο μπορώ να απολαύσω. Δεν ήταν σχολείο και είχε όλα όσα μου άρεσαν. Κοιτάζω πίσω τώρα και συνειδητοποιώ ότι ήταν εκείνα τα χρόνια που με ενέπνευσαν να κάνω τη δουλειά που κάνω τώρα.

Αυτές οι ικανότητες κι αξίες βοηθούν τους ανθρώπους δρώντας σαν πραγματικός ισόβιος οδικός χάρτης. Στον κόσμο του σήμερα οι νέοι άνθρωποι χρειάζονται όλη τη βοήθεια που μπορούν να πάρουν.
Π.Ο.Π.Κ.: Τι μήνυμα θα ήθελες να μοιραστείς με τους νεαρούς Προσκόπους από όλο τον κόσμο;

Μπ.Γκ.: Οπουδήποτε υπάρχει διαμάχη στον κόσμο θα βρείτε Προσκόπους να δουλεύουν με πρόσφυγες, να προσφέρουν βασικές πρώτες βοήθειες ή απλώς να βοηθούν ανθρώπους που υποφέρουν. Στην πρόσφατη Λιβυκή σύρραξη οι Πρόσκοποι κατέληξαν να σκάβουν τάφους για να θάψουν τους νεκρούς επειδή όλοι οι άνδρες είχαν φύγει για να πολεμήσουν στη σύρραξη. Αυτό είναι που κάνει ο Προσκοπισμός –παρέχει πρακτική υποστήριξη σε δύσκολους καιρούς.

Οι νέοι άνθρωποι δεν βλέπουν τη διαφορές στο χρώμα, τη φυλή ή τη θρησκεία. Εκείνα είναι χαρακτηριστικά των ενήλικων. Ήμουν πρόσφατα στο Παγκόσμιο Προσκοπικό Τζάμπορη στη Σουηδία με 40.000 νέους ανθρώπους από κάθε θρησκεία στον κόσμο κι όλοι σέβονταν κι ήθελαν να μάθουν για τις απόψεις και πεποιθήσεις ο ένας του άλλου. Χρειαζόμαστε περισσότερο τέτοιου είδους προσέγγιση στον κόσμο, όχι λιγότερο.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου