Ο παγκόσμιος πρωταθλητής στο σκάκι Magnus Carlsen

Έγινες παγκόσμιος πρωταθλητής μετά από την νίκη σου τον Νοέμβριο. Πως προετοιμάστηκες για το μεγάλο παιχνίδι; 

Το πιο σημαντικό αντικείμενο μελέτης είναι θεωρίες για ανοίγματα, αλλά μελέτησα επίσης και τις τελευταίες τακτικές ώστε να παραμείνω επίκαιρος, ανακαλύπτοντας νέες δυνατότητες και κάνοντας ασκήσεις τακτικής.

Απ' όσο ξέρω υπάρχει μια έντονη συζήτηση για το αν θα έπρεπε να θεωρείσαι ο καλύτερος αθλητής στη Νορβηγία. Για τους Αμερικάνους αυτό θα ήταν μια παράξενη ιδέα.

Δε ξέρω πως να το μεταφράσω. Οι περισσότεροι συμφωνούν πως το σκάκι είναι άθλημα γιατί στη Νορβηγία η λέξη "άθλημα" έχει να κάνει περισσότερο με το να διαγωνίζεσαι σε κάτι. Δεν το σκέφτομαι ιδιαίτερα. Νομίζω πως το σκάκι είναι σκάκι και ααυτό είναι αρκετό για μένα.

Όταν πας σε κάποιο πάρτι ή βγαίνεις για ποτό, αναφέρεις το σκάκι σε συζητήσεις με γυναίκες; Ή είναι ένα θέμα το οποίο αποφεύγεις;

Όταν είμαι έξω, είτε στη Νορβηγία είτε αλλού, δεν θέλω να μιλάω και πολύ για σκάκι. Αλλά γενικά, το να είμαι πολύ καλός σε κάτι σίγουρα βοηθάει. Μπορούμε να μιλήσουμε για κάτι άλλο;

Έχεις παίξει σκάκι μεθυσμένος;

Μόνο με φίλους για πλάκα. Αισθάνεσαι πιο άνετος και δημιουργικός, αλλά από την εμπειρία μου δεν παίζεις καλύτερα. Ξέρω κόσμο που έχει παίξει σημαντικά παιχνίδια ενώ έπιναν. Κανείς δεν το συνέστησε σε άλλους.

Μπορείς να παίζεις ταυτόχρονα 10 παιχνίδια σκάκι χωρίς καν να κοιτάς και να κερδίζεις. Αυτή η φοβερή μνήμη σε βοήθησε και σε άλλες πτυχές της ζωής σου;

Όχι, ξεχνάω τα πάντα. Βασικά, θυμάμαι ονόματα, όχι φάτσες. Χάνω συχνά τις κάρτες, το κινητό, τα κλειδία μου κλπ.

Πόσο σημαντικό είναι το να δείχνεις άνετος, ακόμα κι αν δεν είσαι;

Αυτό εξαρτάται από τον αντίπαλο. Αν μοιάζεις άνετος, μπορεί να τρομάξεις τον αντίπαλο και να τον οδηγήσεις στο λάθος. Αλλά όπως έλεγε και ο Bobby Fischer "Δεν πιστεύω στη ψυχολογία, πιστεύω στις καλές κινήσεις". Στο τέλος της μέρας, αυτό είναι που μετράει.

Θεωρείς τον εαυτό σου μοναδικό σε σχέση με τους συναδέλφους σου;

Όχι, είμαι φίλος με άλλους σκακιστές. Τα πάω καλά μαζί τους. Αν και είμαστε πολύ διαφορετικοί έχουμε το σκάκι . Οι περισσότεροι είναι πολύ καλοί οπότε είναι εύκολο να έχεις καλές σχέσεις μαζί τους.

Πόσο ισχυρό κίνητρο είναι η οικονομική επιβράβευση;

Δεν αποτελεί κίνητρο σε καμία περίπτωση. Είναι καλό να έχεις διασφαλίσει τα οικονομικά σου. Πέρα απ' αυτό, δεν με ενδιαφέρουν και πολύ τα χρήματα.

Υπάρχει κάτι άλλο που θα ήθελες να κάνεις πέρα ή και μέσα στο σκάκι;

Δεν το έχω σκεφτεί και πολύ. Για τώρα, είμαι πολύ χαρούμενος με το πως πάνε τα πράγματα στη καριέρα μου, οπότε δε σκέφτομαι να κάνω κάτι αλλο.

Το σχολείο έπαιξε σημαντικό ρόλο στην καριέρα ή τη ζωή σου;

Όχι, δεν θα το 'λεγά. Ήμουν αρκετά τυχερός, ώστε να πηγαίνω σε σχολεία που καταλάβαιναν πως έπρεπε να πηγαίνω ταξίδια για να παίζω. Φυσικά από κοινωνικής πλευράς, είναι σημαντικό για να έρχομαι σε επαφή με κόσμο της ηλικίας μου. Αλλά αυτό ήταν όλο.

πηγες: http://uk.askmen.com/celebs/interview_500/566_magnus-carlsen-interview.html
http://www.nytimes.com/2014/01/26/magazine/magnus-carlsen-chess-champion-my-moves- speak-for-themselves.html

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου